Cele 9 ordine angelice
Îngerii Purei Contemplari -Guverneaza întreaga Creatie
Serafimi
Heruvimi
Tronuri
Îngerii Cosmosului-Guverneaza întregul Cosmos
Domenii
Puteri
Virtuti
Îngeri ai Lumii-Guverneaza întreaga Lume
Principatele
Arhangheli
Îngeri Primul Cor Grupat in jurul centrului puritatii
Serafimii
Cea mai înalta sectiune a ierarhiei, acesti îngeri sunt cel mai aproape de tronul Domnului. Ei sunt cei ce cânta Trisagionul “Sfânt, Sfânt, Sfânt…” si încercuiesc tronul existent datorita dragostei emanate de Dumenzeu. Aceasta dragoste aprinsa le da numele de “serpi aprinsi”. În aceasta forma de serpi aprinsi, se spune ca lumina emanata este atât de puternica, încât nici o alta creatura divina nu îi poate privi. Se spune ca exista patru fiinte angelice de acest gen. Sunt caracterizati ca fiind cele patru animale sfinte în cartea Revelatiilor si sunt descrisi de asemenea ca îngeri cu patru fete si sase aripi.
Heruvimii
Heruvimii detin cunostiintele lui Dumnezeu. Ei sunt cei care sunt adesea trimisi pe pamânt cu cele mai importante sarcini: alungarea Omului din Gradina Edenului si Anuntarea lui Iisus au fost facute de catre un heruvim. Spirite ale Armoniei, gardienii stelelor fixe, pastratorii rapoartelor celestiale, datatorii de cunostinte. Conducatorii acestui ordin sunt: Ophaniel, Rikbiel, Zophiel si, înainte de cadere, Satana. În Cabala, un heruvim este unul dintre îngerii aerului. În nume, cât si în concept, heruvimii sunt assyrieni sau akkadieni în origine. Numele în akkadiana este Karibu si înseamna “cel ce se roaga” sau “cel ce intervine”, desi Dionysius a declarat ca acest cuvânt înseamna “cunostiinte”. În assyriana veche, în arta, heruvimii erau portretizati precum creaturi imense, cu aripi, cap de leu sau de om, corpuri de taur sau sphincsi, vulturi etc. Erau asezati la intrarile palatelor sau templelor ca spirite pazitoare. În folclorul timpuriu al Cannanitilor, heruvimii nu erau perceputi ca îngeri (perceptia lui Theodorus, episcop al Heracleei, care a declarat: “acesti heruvimi nu pot fi de natura angelica, ci mai degraba viziuni terifiante ale unor bestii, care l-ar fi putut înspaimânta pe Adam la intrarea în paradis”. din Salked). Mai târziu, heruvimiii au inceput sa fie vazuti ca spirite ceresti. Ei sunt primii îngeri mentionati în Vechiul Testament (Geneza 3:22). Ei pazesc cu sabii înflacarate, Copacul Vietii si Edenul, de aici descrierea lor ca “flacara a sabiilor învolburate”. În Exodus 25:18 gasim 2 heruvimi “de aur”, câte unul de fiecare parte a arcai. În Ezekiel 10:14, 4 heruvimi, fiecare cu 4 fete si 4 aripi, apar la râul Chebar unde profetul evreu îi vede. În folclorul ocult, heruvimii sunt vazuti ca personificari ai vântului, purtatori ai tronului Domnului. În Revelatii 4:8, sunt creaturi ce traiesc, si îl slavesc pe Creator. Aici, Sfântul Ion se refera la ei ca fiind animale sfiinte, cu 6 aripi. Ion din Damasc în “Expozitia Credintei Ortodoxe” vorbeste despre heruvimi ca fiind “cu multi ochi/many-eyed”. Contrar tablourilor si cartilor postale, sau a copertilor cartilor New Age, heruvimii nu sunt copii grasi înaripati. Ei sunt descrisi ca fiind creaturi asemanatoare cu sphinxul în folclorul assyrian.
Tronurile
Cunoscuti si ca Ophanim, acesti îngeri au ca prima îndatorire, sa serveasca fiind caleasca Domnului. Însa, în afara de acest lucru, ei sunt cei însarcinati cu înfaptuirea judecatii divine, actionând cu impartialitate si umilinta. Având cea mai bizara înfatisare fizica, sunt descrisi ca fiind roti mari, acoperite cu multi ochi si lumina stralucitoare. O explicatie data acestui lucru (în afara de faptul ca actioneaza precum caleasca Domnului) este faptul ca ei marcheaza sfârsitul primului Cor, unde emanatia lui Dumnezeu începe sa ia o forma mai materiala, acestia existând într-o stare de tranzitie. Spirite ale Vointei, ce aduc justitia lui Dumnezeu. Sunt uneori, numiti roti iar în Cabala se numesc Calesti sau Merkabah. Cartea oculta, “Zohar”, îi aseaza deasupra serafimilor, dar alte surse îi aseaza în locul heruvimilor, întreaga situatie fiind confuza. Printul conducator este Oriphiel sau Zabkiel/Zaphiel.
Nota personala: alte surse, spun ca mai exista un cor, fiind 12 Ordine Angelice. Aceste 3 ordine: Supernale (Supernals) – Celestiale (Celestials) – Iluminatii (Illuminations) sunt puse deasupra Corului Creatiei, numindu-se Îngeri de Energie Pura, Vointa Sursei.
Supernale (Traducerea în româna a cuvântului poate fi eronata.)
Primul Ordin Angelic consta în fiinte de o lumina stralucitoare aurie si sunt companionii Sursei Întregii Existente. Ei formeaza ceea ce se numeste „Îngerii Prezentei (Angels of Presence)”. Exista 12 supernali întotdeuna, oricând, care servesc în aceasta forma, numarul 12 fiind numarul completarii în lumea fizica. Supernalii sunt aceele fiinte, extensii ale primelor intentii a Sursei Întregii Existente. Fiecare dintre acesti 12 poseda un principiu crescator si unul descrescator al creatiei, în echilibru, în armonie si sincronizare cu fiecare dintre cei 12. Ei au asistat îngerii, ajutându-i sa devina constienti de întelepciunea tuturor lucrurilor. Membrii ai acestui Ordin: Michael, Metatron, Suriel, Sandalphon, Astanphaeus, Saraqael, Jehoel, Zagzagael, Uriel, Yefeiah, Akatriel.
Celestiale (Traducerea în româna a cuvântului poate fi eronata.)
Ei mentin conexiunea dintre Gândul si Întelepciunea Divina si manifestarea lor în lumile fizice. Ei apar ca o lumina argintie stralucitoare. Exista 3 celestiali cunoscuti. Putini sunt însa, cei care apar oamenilor sau lumilor din a 3-a densitate. Sunt prezenti prin întreaga existenta. Membrii ai acestui Ordin: Celestiel (Astarael)
Illuminatii (Traducerea în româna a cuvântului poate fi eronata.)
Ei mentin si realizeaza emulatia Luminii Divine si a Întelepciunii în lumile fizice. Ei apar ca o lumina iridiscenta. Sunt prezenti în toate lumile fizice. Membrii ai acestui Ordin: Sandalpon (Ilaniel)
Al doilea Cor
O unificare ultima cu “Dumnezeu, Sursa”. Toate Ordinele din aceasta Triada echilibreaza opozitiile precum binele si raul, fizic si spiritual, înalt si jos, astfel riscând sa fie corupti facând asta.
Domeniile
Actioneaza ca administrare de mijloc între corul superior si cele inferioare, având datoria de a da sarcini îngerilor din corurile inferioare. Ei îsi primesc ordinele de la serafimi si heruvimi si sunt responsabili de asigurarea ordinii cosmosului. Foarte rar dominioanele se arata muritorilor, însa, se preocupa tacit de detaliile existentei. Spirite ale Întelepciunii, prin ei se manifesta Maiestria Domnului. Ei tin o sfera, sau un sceptru ca emblema a autoritatii, si în folclorul ebraic, conducatorul acestui ordin se numeste Hashmal sau Zadkiel. Membrii ai acestui ordin: Muriel, Zacharael (Yahriel)
Virtutile
Au doua sarcini majore, virtutile preocupându-se de mentinerea aspectelor lumii naturale, dar si de a acorda binecuvântari lumii materiale. În prima lor sarcina, ei prezideaza asupra miscarii corpurilor ceresti, si a evenimentelor vremii, cum ar fi ploaia, ninsoarea, vântul s.a.m.d. În cea de-a doua, ei sunt cei care primesc ordinele si le transforma în miracole pentru favoritii Domnului. Diferite denumiri ale lor includ Malakim si Tarshishim. Membrii ai acestui ordin: Chamuel, Uriel, Gabriel, Michael, Peliel, Barbiel, Sabriel, Haniel, Hamaliel.
Puterile
Spirite ale Formei. Având una dintre cele mai periculoase sarcini, puterile sunt responsabile pentru mentinerea granitelor dintre Rai si Pamânt. Actioneaza ca un fel de paznici de elita, ei sunt constant în asteptarea atacurilor demonice, ei sunt prima linie de aparare a Raiului. Ei sunt responsabili si de pazirea sufletelor în drumul dintre Pamânt si Rai. Probabil ca din cauza aproprierii lor cu Pamântul, sunt mult mai multi îngeri din acest rang numarati printre cei cazuti. Ei opresc încercarile/eforturile demonilor de a pune stapânire pe lume, ei prezida deasupra lor, sau (cum a spus Sfântul Paul) ei insisi sunt demonici. Ertosi, Sammael, Camael (depinzând de sursa) este conducatorul ordinului. Membrii ai acestui ordin: Gabriel, Raphael, Verchiel.
Al treilea Cor
Cei mai expusi si mai vulnerabili la atacul carnii. Îngerii acestor Ordine sunt cei mai bine cunoscuti de oameni pentru ca sunt cei mai asemanatori oamenilor.
Principatele
Principatele au grija de lumea muritorilor în mod direct, ghidând si protejând natiunile si orasele oamenilor. De asemenea, ei sunt responsabili de protejarea religiei si a politicii. Astfel, se presupune ca ei au mai multa libertate de a actiona decât îngerii inferiori lor si sunt responsabili de infaptuirea de acte divine in aria lor. Spirite ale Personalitatii, sau a Timpului, Protectori ai religiei. Conducatorul este Nisroc. Membrii ai acestui ordin: Anael, Haniel, Cerviel, Amael, Requel.
Arhanghelii si Îngerii, gardieni ai oamenilor si a tuturor lucrurilor fizice.
Arhanghelii
Spirite libere. Termenul Arhanghel se refera la un înger mai mare cum ar fi Michael si Gabriel, cunoscuti si ca printi conducatori. Ordinul se poate referi si la îngeri care stau lânga tronul Domnului, astfel fiind îngeri cu un rang mai mare. În timp ce Arhanghel este folosit pentru a defini un înger important, termenul este folosit aici ca penultimul rang în ierarhia celestiala. Confuzia vine din modul antic ebraic de a defini îngerii care erau simpli îngeri si arhanghelii. Mai târziu, ierarhia a fost mai bine definita, si multi îngeri, numiti anterior arhangheli au devenit îngeri mult mai importanti. Arhanghelii sunt resposabili nu doar de administarea sarcinilor îngerilor, dar si de a fi lideri în armata divina în timpul luptelor. Membrii ai acestui ordin: Gabriel, Raphael, Michael, Metatron, Uriel, Chamuel, Zadkiel,, Jophiel, Barbiel, Jehudiel, Barachiel, Jeremiel (depinde de sursa), Satana (înainte de cadere) si multi altii.
Îngerii
Fii ai vietii. Un rang care serveste ca intermediar între Dumnezeu si Om. Îngerii sunt cel mai aproape de pamânt si de lucrurile pamântesti, în timp ce Arhanghelii au mai multe in comun cu regatul ceresc. Ambele ordine sunt foarte asemenatoare si deseori sarcinile lor se întâlnesc. Îngerii au doua mari sarcini. Prima, ei sunt responsabili de protejarea treburilor oamenilor într-o maniera mai directa decât principatele, în loc sa protejeze o întreaga natiune, îngerii protejeaza o anumita familie, un suflet individual, ghidându-l subtil si tinându-l în siguranta, protejându-l împotriva atacurilor demonice. De asemenea, ei sunt mesagerii Domnului, actionând ca mesageri nu doar pentru Dumnezeu dar si pentru îngerii din rangurile mai înalte. În Ebraica, sunt numiti mal’akh, înseamnând “mesager”, în persana cuvântul este angaros însemnând “curier”.
STIM CA MAREA SARCINA A INGERILOR MINUNATI PROTECTORI ESTE CA EI NE AJUTA,NE PAZESC SI NE PROTEJEAZA ATUNCI CIND II INVOCAM POMENINDU-LE NUMELE S-AU POMENINDU-I IN RUGACIUNILE NOASTRE DAR SE MAI SPUNE CA CERINDU-LE AJUTOR DIVIN EI NE RASPUND PRIN INTERVENTIE DIVINA BENEFICA NEMIJLOCITA,CARE NE AJUTA SA ELIMINAM DIN DATORIILE NOASTRE KARMICE.
DOAMNE AJUTA !
Pingback: CELE 9 ORDINE ANGELICE | radupopescublog